Træblæsernes listige nabo

Klarinetten hører til træblæserne og får lyd via et bambusblad, og kroppen er lavet af træ eller kunststof. Blandt træblæserne har den det største toneomfang og kan indgå i mange forskellige musikalske sammenhænge fx klassisk, folkemusik og jazz.
Lyden er super lækker og blød med en mørk kerne, der kan smelte alle frosne hjerter.

Anbefalet startalder: Fra ca. 8 år.

Når du går til soloundervisning, har du også mulighed for at være med i det store Multiorkester, hvor alle elever i 2. - 4. kl. mødes, spiller og hygger sammen med hinanden og musikken. Her er fællesskabet og glæden i centrum, og her er plads til alle - også dig, der lige er begyndt.
Multiorkesteret mødes i alt 6 gange om året inkl. en stor koncert til Musikskolens Dag.