Events og arrangementer

Med årligt tilbagevendende musikevents og -arrangementer styrker vi elevernes musikalske kompetencer og skaber sociale relationer på tværs af de nordfynske folkeskoler

Dansens Dag for 2. klasser

Kom med til en dag med dans, sang og musik.
Alle nordfynske skole er inviteret, og de tilmeldte får tilsendt materiale med dansebeskrivelser, noder og sangtekst, så I kan øve og forberede jer hjemmefra.
På selve dagen spiller nogle af musikskolens elever til dansene med deres respektive instrumenter, som efterfølgende både fremvises og demonstreres for alle de dansende elever.
Dansens Dag varer 1,5 time og foregår 3 steder:
Nordvestskolen i Otterup, i hallen ved Nordmarkskolen i Søndersø og i hallen ved Bogense Skole.
Vi koordinerer bustransport, som er gratis for skolerne, da det betales via 10 kr.-puljen
Koordinator: Karin Rochler  //  Instruktør: Lis Kaa, Søndersø afd. Nordmark

Blokfløjtens Dag for alle 3. klasser

En sjov spilledag med blokfløjte og sang.
Alle nordfynske skoler er inviterede, og de tilmeldte får tilsendt materiale til dagen, så I kan øve hjemmefra på både blokfløjte og sang.
På selve dagen stiller vi fra Nordfyns Musikskole med et lille band bestående af klaver, bas og trommer, der spiller til generalprøven og den efterfølgende koncert for indskolingen og gerne forældre.
Arrangementet varer ca. 4 timer og finder sted på Sletten Skole afd. NV og Søndersø afd. Nordmark.
Musikskolen koordinerer bustransport, som er gratis for skolerne. Det betales via 10 kr.-puljen.
Koordinator: Karin Rochler //  Instruktør: Majbritt Christensen, NMS.

Salmesang i Domkirken for 4. klasser

En smuk og sjov dag i Odense Domkirke.
Arrangementet samler alle nordfynske 4. klasser i Odense Domkirke, hvor de synger 5 salmer, som er øvet hjemme på skolerne. Dagen byder også på solo- og korsang fra Nordfynske Børne-og ungdomskirkekor, visning af orglernes muligheder, catwalk med præsternes kjoler, messehageler m.m.
Undervisningsmateriale sendes til skolernes musikkontaktperson via koordinering fra Nordfyns Musikskole, og alle køres i bus.
Arrangementet ligger ultimo oktober og varer ca. en time i kirken. Samtlige udgifter til materialer, bus m.m. dækkes af Bogense Provsti.

Gospel Dag for 5. klasser

Vær med til en fed dag med gospel
Med en inspirerende gospelinstruktør, der de sidste tre år har været Janne Wind, og en pianist fra Nordfyns Musikskole øver vi sammen hele formiddagen. Arrangementet afsluttes med en generalprøve og en gospelkoncert, hvor koret akkompagneres af en trommeslager og bassist fra Nordfyns Musikskole.
Arrangementet afholdes på Særslev Efterskole og varer fra kl. 9.00 – 13.30.
Udgifter til transport, instruktør m.m. betales via 10 kr.-puljen.

Alle nærliggende skoler og forældre inviteres til denne fede koncert.

Vil I være med? Kontakt Karin - hun vil hjælpe jer

Folkeskolekoordinator

Karin Bloch Rochler

Uddannet folkeskolelærer med dansk, billedkunst og musik som linjefag. Underviser i musik i folkeskolen og arbejder som organist og korleder. Fokus på samarbejdet mellem Musikskole, folkeskoler og kirker. Brænder for at få musikken ud til børn fra de er ganske små, så de kan få en livslang glæde ved at beskæftige sig med musik.