Undervisning

Lad os sammen få endnu mere musik ind i folkeskolen! Vi bidrager gerne med topkvalificerede undervisere og instrumenter til nye og sjove musikalske undervisningsforløb for eleverne

"Vi har flere sjove musikalsk forløb i folkeskolerne, men vi er også klar på at prøve nye ting af - så kom gerne med input"

- Karin Rochler, folkeskolekoordinator Nordfyns Musikskole

Blokfløjteundervisning i 2. klasse

Styrk undervisningen og løft niveauet med kompetente blokfløjteundervisere

For alle 2.klasser tilbyder vi blokfløjteundervisning, som kan vælges i en kortere eller længere periode på op til et år. Undervisningen varetages af vores dygtige musikskolelærer alene i musiktimen eller i anden undervisningen.
Oftest er det en fordel at opdele klassen, så der er tid til den enkelte elevs læring og udvikling.
Blokfløjteundervisningen er et rigtig godt valg i forhold til ”Blokfløjtens Dag”, som hvert år arrangeres for alle 3. klasser i Nordfyns kommune.

Projekt 3+

Introduktion og undervisning i 3 nye instrumenter

I projekt 3+ arbejder musikskolelærere sammen med den enkelte skoles musiklærer i en udvalgt klasse - ofte 3., 4. eller 5. klassetrin.
Musikskolelærerne kommer ud på skolen og præsenterer 3 forskellige instrumenter for eleverne, som hernæst kan vælge dét instrument, de kunne tænke sig at prøve. De elever, der vælger et instrument, kan få 8 ganges undervisning i det, mens de resterende elever i klassen undervises af egen musiklærer.
Uanset valg arbejder alle på et fællesnummer, så forløbet kan munde ud i en fælles koncert på egen skole, til morgensamling eller en lille koncert, hvor forældre indbydes.

Kontakt Karin, hvis I har spørgsmål eller nye ideer

Folkeskolekoordinator

Karin Bloch Rochler

Uddannet folkeskolelærer med dansk, billedkunst og musik som linjefag. Underviser i musik i folkeskolen og arbejder som organist og korleder. Fokus på samarbejdet mellem Musikskole, folkeskoler og kirker. Brænder for at få musikken ud til børn fra de er ganske små, så de kan få en livslang glæde ved at beskæftige sig med musik.