En kæmpeviolin, der står på gulvet

Celloen er et glimrende melodiinstrument med en flot og varm tone. Oftest spiller celloen de dybe stemmer i et orkester. Du kan spille mange forskellige slags musik, og mange celloelever fra Nordfyn spiller med i det selvstændige orkester Celloexpressen sammen med elever fra det øvrige Fyn og Fredericia. Orkestret spiller ofte på festivaler og rejser i udlandet. ”Hvad er bedre end en cello? Flere celloer, naturligvis!”.

Anbefalet startalder: ca. 7 år (men man kan starte allerede i 4-5 årsalderen)

Musik og Fællesskab
Når du går til soloundervisning, har du også mulighed for at være med i det store Multiorkester, hvor alle elever i 2. - 4. kl. mødes, spiller og hygger sammen med hinanden og musikken. Her er fællesskabet og glæden i centrum, og her er plads til alle - også dig, der lige er begyndt.
Multiorkesteret mødes i alt 6 gange om året inkl. en stor koncert til Musikskolens Dag.