Et moderne instrument med en lang historie

Med sin smukke klang og sit skinnende ydre er tværfløjten et yndet instrument hos mange. I symfoniorkestret befinder tværfløjten sig sammen med sin lillebror, piccolofløjten, i toppen hos træblæserne, og i både solorepertoiret og i kammermusikken får tværfløjten præsenteret sin alsidighed lige fra de brillante, høje toner til de bløde, dybe toner. Tværfløjten kan både spille smukt og yndefuldt, men også blødt og drømmende. Tværfløjten er et melodiinstrument, der egner sig godt til sammenspil i både store orkestre og små ensembler.

Der findes tværfløjter i flere størrelser, og musikskolen har også en, der passer til dig.

Musik og Fællesskab
Når du går til soloundervisning, har du også mulighed for at være med i det store Projektorkester, hvor alle elever (fra 5. kl. - 25 år) mødes, spiller og hygger sammen med hinanden og musikken. Her er både musikken, fællesskabet og glæden i centrum, og her er plads til alle - også dig, der lige er begyndt.
Projektorkestret mødes i alt 6 gange om året inkl. en smuk julekoncert og en stor koncert til Musikskolens Dag i foråret.