Rytmerne og mulighederne er mange med slagtøj

Slagtøjsfamilien har nemlig mange medlemmer. Den består af det fra jazz og rock velkendte trommesæt, af latinamerikanske instrumenter som conga- og bongotrommer, mindre trommer og rytmeinstrumenter, stavinstrumenter som xylofon (med træstave), der i en stor størrelse kaldes en marimba, samt vibrafonen, der har metalstave i stedet for træstave.

I den udstrækning Musikskolen har trommesæt og xylofoner til det, kan du leje disse instrumenter til at tage med hjem.

Når du går til soloundervisning, har du også mulighed for at være med i det store Projektorkester, hvor alle elever (fra 5. kl. - 25 år) mødes, spiller og hygger sammen med hinanden og musikken. Her er både musikken, fællesskabet og glæden i centrum, og her er plads til alle - også dig, der lige er begyndt.
Projektorkestret mødes i alt 6 gange om året inkl. en smuk julekoncert og en stor koncert til Musikskolens Dag i foråret.