Trækbasun, tuba, baryton m.m.

Dyb messing lægger en god bund i orkestret, men de dybe messinginstrumenter kan også optræde solo. Dyb messing passer ind i både klassisk og rytmisk musik og passer derfor ind i mange slags sammenspil.
På en trækbasun bruger man trækket til at lave de forskellige toner – deraf navnet, men på de andre messinginstrumenter trykker man på ventiler.
Fælles for alt messing er, at man frembringer tonerne ved hjælp af læberne.

Messinginstrumenter findes i alle størrelser, og vi finder det instrument, der passer til dig!

Når du går til soloundervisning, har du også mulighed for at være med i det store Projektorkester, hvor alle elever (fra 5. kl. - 25 år) mødes, spiller og hygger sammen med hinanden og musikken. Her er både musikken, fællesskabet og glæden i centrum, og her er plads til alle - også dig, der lige er begyndt.
Projektorkestret mødes i alt 6 gange om året inkl. en smuk julekoncert og en stor koncert til Musikskolens Dag i foråret.